Marka osobista – czym jest dokładnie?

Marka osobista to ta, którą stworzyliśmy w oparciu o własne nazwisko i reputację. Mowa tu konkretnie o tym, że taka marka może być powiązaną z naszą twarzą, ale nie musi być. Wiele znaczy też i to, że w rozwój tego typu marki wkładamy sporo tej naszej osobistej energii powiązanej z entuzjazmem. Trudno dokładnie przewidzieć jak tego typu marka może wyglądać po roku lub po ponad trzech, bo często nie wystarcza nasza osobista aparycja i kojarzone z nią cechy charakteru. Istotnym jest też to, że osobista marka to niemal każdy typ towaru, bo liczy się tu także to z jakim towarem połączymy własne nazwisko. W świecie znajdą się też ludzie, którzy własne nazwisko łączą z psią karmą i nie ma w tym nic dziwnego, bo powszechnie te osoby się kojarzy z psami i kotami. Takie osoby mogą mieć też znaczną popularność medialną, ale takowa nie wynika z ilości filmów krążących po stacjach telewizyjnych, bo dziś to portale społecznościowe takie jak Facebook są olbrzymią szansą na stanie się osobą bardzo popularną.

Pozytywne skutki budowania personal brandingu

Te pozytywne skutki chyba dla większości wynikają z łączenia własnej reputacji z nowo powstającą marką lub z budowania marki razem z własną popularnością medialną. Zadanie tego rodzaju jest niestety dość złożonym i to nawet w epoce portali społecznościowych. Jednym słowem na samym początku możemy mieć plan co do tego jak rozbudujemy własną popularność za pomocą reklam płatnych i tych publikowanych na grupach, ale te plany niestety weryfikuje rzeczywistość. Z takową może być nawet powiązany ten typowy kryzys ekonomiczny i nie ma w tym nic dziwnego, ale najważniejszym jest to, że dla reklamy musimy wybrać tę akuratną grupę odbiorców. Jedni wiedzą do kogo powinni w tej sprawie uderzać, ale inni nie mają kompletnie wyczucia jeśli chodzi o te kwestie i dlatego potrzeba im pomocy kogoś z doświadczeniem.

Budowanie marki osobistej – krok po kroku

Jakaś część z nas ma swój talent, czyli te osoby potrafią tworzyć rzeźby lub jakieś nietypowe przedmioty użytkowe, które mają urodę i jednocześnie unikatowość na dość wysokim poziomie. Właśnie taki artysta od tworzenia ładnych unikatów, czyli czegoś takiego jak spersonalizowana pieczątka firmowa powinien zainteresować się tworzeniem własnej marki. Obecnie najprościej się tworzy takową na portalu społecznościowym, bo na nim jest rzecz jasna najłatwiej i to ukazuje ostatnia dekada. Problem może tkwić jedynie w tym, że trudno jest wybrać tę optymalną drogę do popularyzowania własnej marki. Sprytniejsi szukają takowej przez kilka miesięcy, a mniej sprytni nawet kilka lat.

Inne istotne wzmianki

Powiązanie marki z własną reputacją to rzecz jasna dość odważny krok, bo na dokładkę trzeba też stworzyć logo firmy. Nie ma  w tym aspekcie problemu dla artysty, choć czasami bardzo zbliżony wyglądem znak jest tym zastrzeżonym. Problem może tkwić też i w tym, że ta własna personalna marka już potem na lata będzie powiązana z konkretną osobą. Dla jakiejś części z nas w tym tkwi problem, ale nie dla każdego.

By admin