Chcąc prowadzić efektywną działalność usługową, sprzedażową czy informacyjną w internecie należy posiadać do tego odpowiednie narzędzia. Dzięki temu dociera się do większej ilości potencjalnych odbiorców i klientów. Ważne jest też stałe podtrzymywanie ich zainteresowania, a do tego idealne nadaje się newsletter.
Newsletter – co warto o nim wiedzieć?
Newsletter to wiadomość w formie elektronicznej wysyłana mailowo do sprecyzowanej grupy osób przez firmy, sklepy, portale informacyjne itd. Zawiera ona zazwyczaj najważniejsze wiadomości lub ich skróty, informacje o nowych wpisach, produktach czy promocjach. Wszystko zależy od charakteru prowadzonej działalności. Pozwala to bardzo szybko dotrzeć do odbiorców przy minimalnych kosztach. Jest to o wiele tańsze rozwiązanie niż drukowane ulotki czy biuletyny. Zaoszczędza się również czas, ponieważ newsletter można przygotować spokojnie w domu. Poza tym taka forma wiadomości umożliwia dotarcie do osób z całego kraju, jak i na świecie.
Jak uruchomić newsletter i budować listę mailingową?
Proces ten nie jest aż tak skomplikowany i można szybko sobie z tym poradzić. Najczęściej taka usługa jest dostępna w kreatorach stron www proponowanych przez profesjonalne firmy. Kiedy posiada się już witrynę i dostęp do niej, to wystarczy dokonać konfiguracji ustawień. Można wtedy umieścić możliwość zapisu na newsletter w dowolnym miejscu strony.
Newsletter – inne możliwości ustawienia go na stronie
Jeśli z kolei zleca się zrobienie witryny projektantowi stron, to dobrze zasugerować dołączenie takiej możliwości. Jeszcze inną opcją jest skorzystanie z usług platform do prowadzenia online marketingu. Posiadają one w swoich ofertach formularze zapisów na newsletter. Kiedy jest on już gotowy, można go samodzielnie zamieścić na stronie, powierzyć to zadanie webmasterowi lub zdecydować się na pomoc firmy hostingowej.
Newsletter – częstotliwość wysyłania i polityka prywatności
Mając ustawiony formularz, należy przygotować atrakcyjne pod względem treści wiadomości. Częstotliwość ich wysyłania zależy od formy prowadzonej działalności. Należy przy tym pamiętać, żeby z tym nie przesadzić. Wysyłanie ich codziennie po kilka razy może przynieść odwrotny efekt od zamierzonego.
Prowadząc sklep, można wysyłać zbiorcze informacje o najnowszych promocjach np. raz w tygodniu. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się z portalami informacyjnymi. Ważne wiadomości pojawiają się codziennie, chociaż warto w tym przypadku pokusić się o ich skróty z linkami odnoszącymi do artykułów i wysyłać co kilka dni. Są to jedynie przykłady i wszystko należy dopasować według potrzeb i zainteresowań odbiorców.
Pamiętać należy też o umieszczeniu w newsletterach możliwości wypisania się z nich w każdej chwili. Koniecznie musi się w nich znaleźć również link do polityki prywatności znajdującej się na stronie. Zapis na newsletter odbywa się wyłącznie za zgodą subskrybenta i możliwości wypisania się z niego musi zostać uwzględniona.
Jak zachęcić do zapisania się na newsletter?
Najważniejsze to wzbudzić zainteresowanie. Dobrze w tym celu pokusić się o jakiś bezpłatny gratis czy promocję. Sklepy często oferują powitalne bonusy w postaci 5 czy 10% zniżki na pierwsze zakupy lub inne ciekawe propozycje. Jeśli prowadzi się działalność typowo informacyjną, to można przygotować e-poradnik. Zajmując się gotowaniem, może on dotyczyć pomysłów na kilka szybkich dań. Nauczając języka obcego, dobrym pomysłem jest poradnik z ciekawymi technikami przyswajania nowych słówek i zdań. Niezależnie od profesji warto zaproponować subskrybentom coś interesującego.
Newsletter to sprawdzone narzędzie do marketingu internetowego i korzystanie z niego może wiele zmienić. Budowana jest dzięki niemu nie tylko lista mailingowa. Nawiązuje się też pewna więź z odbiorcami i klientami. Rezultatem jest budowanie własnej marki i rozwijanie własnego przedsięwzięcia.